Dit reglement is van toepassing op alle deelnemende teams en alle deelnemers aan de Slag om Oatmössche.
De organisatie van de Slag om Oatmössche is in handen van de Stichting Oatmössche JOA!, hierna te noemen “de organisatie”.
Slag om Oatmössche is een spel waarbij – in teamverband – een vragenlijst ingevuld moet worden en opdrachten worden uitgevoerd.
Dit reglement zal aan ieder deelnemend team ter gelegenheid van de inschrijving worden toegezonden of overhandigd. Inschrijving als team is alleen mogelijk nadat u hebt verklaard te hebben kennis genomen van alle regels die betrekking hebben op de Slag om Oatmössche, waaronder dit reglement, waarvan de voorwaarden, regels, als dan gelden, als te zijn geaccepteerd.
Instructies of aanwijzingen van de organisatie dienen strikt opgevolgd te worden. Daarnaast dient u zich te allen tijde te houden aan de normale wetgeving omtrent verkeersregels, privacy, ordeverstoring en dergelijke.
Een team bestaat uit minimaal zes personen. De organisatie adviseert om een deelnemend team minimaal te laten bestaan uit 6 tot 10 personen. Teams met minder dan zes personen zijn uitgesloten van deelname.
Gezien het volwassen karakter van sommige vragen en opdrachten is de adviesleeftijd van een deelnemer minimaal 14 jaar.
Een teamlid hoeft geen inwoner van Ootmarsum te zijn. Iedereen, ook mensen buiten de gemeente Dinkelland, zijn van harte welkom om deel te nemen aan de Slag om Oatmössche.
Er kunnen in 2025 maximaal 100 teams meedoen aan de Slag om Oatmössche. VOL = VOL. Deelname wordt bepaald op volgorde van betaling.
De organisatie behoudt zich het recht voor het aantal deelnemende teams aan te passen.
Elk team kent één van de teamleden de rol van teamcaptain toe. De teamcaptain dient een aantal gegevens in te vullen, zodat de organisatie op alle manieren contact op kan nemen.
De teamcaptain van het team is woonachtig in de gemeente Dinkelland en is minimaal 18 jaar.
De organisatie voert de communicatie met een team hoofdzakelijk per email/whatsapp en voornamelijk met de teamcaptain.
De werkplek van een team tijdens de avond van de Slag om Oatmössche bevindt zich op 1 adres in Ootmarsum of omgeving en alle teamleden worden geacht vanuit deze locatie deel te nemen. Wij raden aan een locatie te kiezen die niet verder dan 5km verwijderd is van het stadscentrum van Ootmarsum.
De locatie waar de quiz wordt uitgevoerd, moet vooraf doorgegeven worden aan de organisatie. De organisatie kan tijdens de quizavond langskomen en foto- en/of filmopnames maken, tenzij je hebt aangegeven daar geen prijs op te stellen.
Een team kan zich alleen online inschrijven voor de Slag om Oatmössche via het inschrijfformulier op de website (https://oatmosschejoa.nl/slag-om-oatmossche)
Het inschrijfformulier moet worden ingezonden door één van de teamleden die vervolgens als teamcaptain fungeert. De organisatie correspondeert vervolgens uitsluitend met het team via deze persoon.
Bij aanmelding dient het team een (ludieke) teamnaam te vermelden. De organisatie heeft het recht om een naam af te keuren. De naam mag maximaal 40 karakters lang zijn.
Bij aanmelding verklaart het team akkoord te gaan met het reglement alsmede de privacyverklaring, die op deze website staat vermeld.
De organisatie bepaalt jaarlijks de inschrijftermijn, wie er als team toegelaten worden en mogen deelnemen aan de Slag om Oatmössche, het aantal deelnemers, de termijn van deelname, en het aanvangstijdstip en eindtijdstip van de Slag om Oatmössche.
Het inschrijfformulier dient volledig ingevuld en tijdig te worden gezonden via https://oatmosschejoa.nl/slag-om-oatmossche
Tijdens de quizavond wordt bij een nader te bepalen aan de teamcaptain uitsluitend één de Slag om Oatmössche vragenboek uitgereikt.
De kosten voor deelname aan de Slag om Oatmössche bedragen voor 2025 €45,00 per team, ongeacht het aantal deelnemers in het team.
De inschrijving is pas definitief als de organisatie van de Slag om Oatmössche het inschrijfgeld heeft ontvangen op hun rekening. Een bevestiging wordt verstuurd binnen 7 werkdagen.
In geval van uitsluiting van deelname of voortijdige afmelding minder dan 60 dagen voor de inschrijving, is restitutie van het inschrijfgeld, vanwege de gemaakte kosten, niet mogelijk.
Inschrijven kan vanaf de datum die op de socials gedeeld zal worden.
De organisatie stelt een vragenboek op, waarin alle vragen en doe-opdrachten voor de Slag om Oatmössche zijn opgenomen. De teamcaptain ontvangt hiervan één exemplaar op de quizavond.
De organisatie is gerechtigd teams voor verdere deelname uit te sluiten als zij hun vragenboek niet tijdig ophalen of (onjuist) inleveren.
De Slag om Oatmössche vindt plaats op zaterdag 13 september 2025. Het ophalen van de quizboek kan vanaf 18:00 uur bij een nader te bepalen locatie in Ootmarsum, tenzij de organisatie van tevoren aangeeft dat dit een andere locatie is. Diezelfde avond moet het ingevulde quizboek uiterlijk om 23:00 uur zijn ingeleverd bij de organisatie die aanwezig is bij een nader te bepalen locatie.
Quizboeken die na het uiterste tijdstip worden ingeleverd zijn van deelname uitgesloten en dingen niet meer mee naar de prijs. Bij hoge uitzondering is het mogelijk dat de organisatie anders beslist.
Teams worden geacht zelf het quizboek goed door te nemen. Naast de “reguliere” vragen en de vele vragen over Ootmarsum en omstreken staan er ook andere doe-vragen tussen. Ook zijn er opdrachten waarvoor men de deur uit moet om het antwoord te vinden of om aan een opdracht deel te nemen. Alle instructies voor de vragen en opdrachten zijn in het vragenboek opgenomen of instructies volgen op de locatie zoals aangegeven in het quizboek.
Voor de beantwoording van de vragen mogen deelnemers onbeperkt hulpmiddelen zoals internet, telefoon, familie, vrienden etc. inzetten.
Alle antwoorden op de vragen en opdrachten dienen in het quizboek eenduidig, op de juiste plaats op het antwoordblad en duidelijk leesbaar in de Nederlandse taal te worden ingevuld. Dit dient te gebeuren met blauwe of zwarte pen. Het vragenboek moet in de juiste volgorde qua bladzijden worden ingeleverd en er mogen geen gekopieerde bladzijden worden ingeplakt.
Eventuele opdrachten waarbij staat aangegeven dat deze voorzien moeten zijn van foto’s, teamnaam etc. moeten ook zo ingeleverd worden. Zo niet, wordt deze opdracht uitgesloten van puntentelling.
Overige regels zullen worden opgenomen in het quizboek van de Slag om Oatmössche en zijn eveneens bindend.
Niet naleven van dit reglement dan wel overige opgenomen regels in van het quizboek van de Slag om Oatmössche leidt tot uitsluiting van deelname, een en ander ter beoordeling aan de organisatie.
De organisatie is bij uitsluiting en bindend bevoegd te beoordelen of een inschrijver voldoet aan de door de organisatie gestelde criteria alsmede of een team wordt toegelaten deel te nemen dan wel van deelname wordt uitgesloten.
De gegeven antwoorden worden door de organisatie in de dagen na de quiz op hun juistheid beoordeeld. De teams die hun quizboek tijdig, overeenkomstig de instructies van de organisatie hebben ingeleverd, dingen mee naar de prijzen.
Voor iedere goed beantwoorde vraag krijgt het team punten. Doel van de Slag om Oatmössche is om zoveel mogelijk punten te behalen. Alle deelnemende teams worden in de quizuitslag gerangschikt van hoog naar laag volgens het totaal aantal behaalde punten.
De bekendmaking van de uitslag van de Slag om Oatmössche vindt plaats tijdens de prijsuitreiking op vrijdag 26 september 2025 op het kerkplein in Ootmarsum.
Een niet of slecht leesbaar dan wel niet in de Nederlandse (of andere gevraagde) taal antwoord betekent dat er voor die vraag geen punten worden toegekend.
Het team met de meeste punten zal door de organisatie als winnaar aangewezen worden.
Bij een gelijk aantal punten zal de organisatie voor een beslissingsopdracht zorgen die tijdens de prijsuitreiking zal worden verstrekt.
De ingeleverde vragenboeken worden niet geretourneerd aan het team en zijn niet ter inzage beschikbaar.
De uitslag van de Slag om Oatmössche is bindend en staat niet ter discussie.
Aan het team dat winnaar is geworden van de eerste prijs wordt naast een geldprijs ook de “Slag om Oatmössche wisseltrofee” uitgereikt. Deze blijft ten allen tijden eigendom van Stichting Oatmössche JOA!.
Sponsoren kunnen zelf een vraag of opdracht indienen. Het staat de organisatie vrij om deze vraag/opdracht anders te formuleren.
Sponsoren hebben geen privileges ten opzichte van andere deelnemende teams.
De organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventueel nadelige gevolgen van deelname aan de Slag om Oatmössche.
Deelnemen aan de quiz en feestavond is geheel op eigen risico.
Indien zich situaties voordoen waarin dit reglement niet voorziet, is de organisatie gerechtigd een bindende beslissing te nemen.
Voor sommige opdrachten is het team op locatie te gast. Het team wordt geacht zich correct te gedragen. Eventuele schades aan andermans eigendommen worden verhaald bij het team.
Om naar ‘gast’ locaties te komen verplaatsen de deelnemers zich al lopend of per (elektrische) fiets. Andere gemotoriseerde voertuigen zijn verboden en kunnen leiden tot uitsluiting van verdere deelname.
De organisatie behoudt zich het recht voor om eventueel beeld- en/of fotomateriaal of teksten voortvloeiend uit de Slag om Oatmössche via de website en/of social media openbaar te stellen. Deelnemers die niet willen dat zij getoond worden op beeld- en/of videomateriaal dienen dit tijdig aan de organisatie te melden.
Teams die zich niet houden aan de verkeersregels en overige wetgeving worden gediskwalificeerd en dingen niet meer mee om opgenomen te worden in de einduitslag.
De organisatie wil benadrukken dat de Slag om Oatmössche een quiz is vóór en dóór (ex-) inwoners van Ootmarsum en omliggende dorpen, waarbij eenieders privacy en veiligheid voorop staat. De organisatie gaat er vanuit dat tijdens de Slag om Oatmössche iedereen elkaars privacy en veiligheid respecteert.